Det blir så bra! Nye opphøyde bedd til hagen

 

Nå begynner det å ligne noe.

Starta i åttetiden i dag tidlig å potte om endel planter

Og så sådde jeg litt sukkererter og bondebønner. Tenkte å ha slike klatrevekster i kassene som kan klatre over til den andre kassen:

Det er så koselig å starte dagen med små prosjekter og våkne langsomt.

Når gitaristen våknet var vi i gang med kassebygging og så måtte vi ut å handle

hønsenetting for å ha i bunnen slik at ikke jordrottene spiser opp alt vi planter

Timene flyr men vi fikk ferdig en kasse i dag og i morgen er det kasse nummer 2 som skal bygges

Fin hva? :

Var litt av en jobb å få de kassene i vater og i vater til hverandre og på toppen være rette mot drivhuset, men det gikk til sist

Vi har riktig kosa oss i dag, skikkelig digg.

Foresten vet du hva dette er? :

Ikke jeg heller. Planta noen frø i drivhuset og så tenkte jeg at jeg ikke behøvde å merke det for det kom jeg garantert til å huske

Gjett hva, jeg har ikke filla peiling, ingen skal beskylde meg for å ha klisterhjerne 😉

De frøene jeg planta i dag merka jeg:

Dagens antrekk og frisyre:

Siden jeg våkna gørrtidlig og ikke ville vekke gitaristen, tok jeg noen reine klær fra tørketrommelen Well well behøver ikke være grisenøye.

Meg som tar pause, var sånn 15 grader og steikende sol og sikkert 40 grader inne i drivhuset:

Foresten miniatyrhuset mitt som står ute i dammen har klart seg helt fint gjennom hele vinteren. Her snakker vi kvalitet 🙂

Var litt spent på det der, men siden jeg liker kvalitet måtte det jo testes 🙂

 

Nå er jeg i alle fall sliten som en oppvridd oppvaskklut. Det er sånn deilig utslitt om du skjønner?

Eneste er at jeg har fått vondt i ryggen. Tror det er pga av at baksiden av meg har fått samme fasong som sofaen

siden jeg har vært mest oppi der siden kovid dukket opp.

 

Well well Oi glemte å si at Englebassen og jeg har susa hele huset, det er skikkelig ryddig.

Tusen takk snillingen min <3

 

Nå skal jeg senke kadaveret opp i et herlig skumbad. Tror jeg har gjørme mellom alle tærne og det går ikke

å legge seg i nye sengklær med de tærne der.

 

Glemte helt å si at inne er det megakrise:

Sa til gitaristen at jeg skulle plante noe småtterier og det gjorde jeg også, bare at de vokser noe så inne granskauen!

Noen som vet om noe som kan få de til å vokse litt saktere?

 

 

Takk for besøket og velkommen igjen om du vil ha litt updates.

Har foresten funnet noe genialt mot snegler og ikke behøver jeg å skade dem heller 🙂

Det er bare å følge med

 

CU <3

10 kommentarer
    1. Hei død! Har de klærne på snora hengt ute i vinter? Miniatyr-klærne? ,😂Kan du sende Engelen hitover for å suse hus også? Si du har en søster som trenger hjelp 😂😂 klemmer 🥰🥰

    2. dette blir megabra ,men jammen vokser det hos deg ja ,bare det går bra når du flytter plantene og potter dem om i større potter :=) krysser fingrane for en varm mai så du kan ha dem ut snart ,det du har sådd men ikke merket kan det være reddiker ?blir kjekt å følge hagen din i år

      1. Tusen takk 😀 Tror noen av de plantene bare må bli i stua for de er for store alt til å flyttes på. men noe får jeg nok ut om været blir varmere. Det er ikke reddiker for det liker jeg ikke. Goooood helg og kos deg <3 Nå skal jeg ut å mate ekorn og småfugler 🙂

    3. Dette blir kjempebra. Litt av en jobb men du har glede av det og det gror mye god mat her om noen uker. Bra at dere har så stor plass. Det er virkelig deilige uker fremover nå. Nå åpner flere og flere butikker så nå er det full jubel snart. Det er sene kvelden og vanligvis er jeg i drømmeland forlengst men det drøyer litt i kveld. Ha en fin kveld.

      1. Mornings 🙂 Kosejobb, viktig å ha noe å holde på med. Tenker å dyrke mer av maten vi spiser fremover. Kos deg med helga 🙂 Her sovna jeg grytidlig i går og våkna enda tidligere i dag. Ha en fin soldag Helge 🙂

    4. Dere er utrolige. Her blir det mat å høste året rundt tenker jeg. Blir supert. Du inspirerer med alt du driver med. Kos deg i kvelden her ble det både sjokolade og rundstykker på ost og skinke. Fredagsklem fra meg.

      1. God morgen <3 Så hyggelig å høre og tusen takk 🙂 Oh sjokolade og rundstykker, begge deler er jo så godt 😀 Deilig å sette slike små kosestunder med noe digg å tygge på 🙂 God helgeklæm <3

      1. Håpet det, tusen takk! Kom litt lengre i dag, andre kassen ferdig også men nå må jeg vente på å få kjøpt vortepapp for å kle innsiden før jorda skal på 🙂 Ønsker deg og kattene en super lørdag <3 godklæmme 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg