70 % mindre sjanse for infeksjoner i luftveiene!

Dag 39

 

Kjære dagbok

 

Om du ikke får med deg noe annet i dag så burde du få med deg dette.

En liten ting du kan gjøre som har stor betydning for kroppen din.

 

Kom over et studie med vitamin D som kan holde 70 % av alle oss friske fra luftveisinfekjoner

med noe så enkelt som å få i oss nok vitamin D

 

Vitamin D får vi fra sola og fra fet fisk og egg. Noen melkeprodukter er tilsatt vitamin D

Veldig mange mennesker i de nordlige områder i verden har mangel på vitamin D noe som gjør oss ekstra utsatt for infeksjoner.

 

Vitamin D er med på å opprettholde et godt immunforsvar og er bra for musklene, immunsystemet og benbygningen

Tenk at noe så enkelt som å ta tilskudd (eller få i seg fet fisk) kan redusere sjansen for å bli syk så dramatisk.

 

Her kan du se litt om det jeg snakker om:

 

Jeg vet ikke hvordan det er med deg men jeg tok en tablett med en gang nå.

Har tenkt å ta en sånn tablett hver dag siden jeg ikke liker fisk noe særlig

 

Har du tenkt på at du mest sannsynlig har for lavt innhold av vitamin D?

 

Sola er allerede oppe her, tror det blir en kaffe på trappa <3

 

Cu og tusen takk for besøket og velkommen igjen

(del gjerne med noen du er glad i)

11 kommentarer
    1. Jeg tenker at det er bra å spre sånne enkle råd som kan forebygge. Jeg tar fiskeoljekapsler hver dag. Spiser også fet fisk ganske ofte. Så har jeg veldig tro på å gjøre noe man TROR er bra, for det styrker også immunforsvaret. Å holde humøret oppe, og gjøre noe man synes er koselig er også viktig! Stor påskeklem til deg!🥰🥰🥰

    2. Jeg er tøff og tar en stor skje Møllers tran daglig.

      ( Må tilstå at jeg LIKER tran, gjort siden jeg var barn. Ikke helt normal, muligens…)

      1. Ja da er du tøff. Jeg liker ikke tran men de har slike omegakapsler og de smaker ingenting. Tror ikke det er helt vanlig å like tran, men pappa liker også tran 🙂

    3. jeg har fått beskjed med legen min att jeg skal ta tillskudd av Dvitamin hele året for jeg har jamt lavt Dvitamin i kroppen,bor jo her som igrunnen er lite sol,den er borte mesta 4 mnd om vinteren og om sommeren dukker den opp mellom 9.15 og 9.30 her på tunet hos oss og reiser igjen mellom 17 og 18 ,så lange solrike dager får jeg aldri her jeg bor nå

    4. Herlig du! Tror ikke jeg har noen mangler der. Har spist makerell i tomat og egg i helga og fått sol i ansiktet. I morges regnet det, men nå skinner sola så jeg skal ut og få mere vitaminer! Klemsiklem:)

      1. Da er du heldig, jeg liker ikke fisk. I dag er det jo skikkelig fint vær, tror vi skal prøve oss på bittelitt planting. Koooos deg vennen min <3 og god klæm <3

    5. Jammen glad jeg var bittelitt benskjør…for det gjør jo at jeg gumler kalsium med d-vitaminer i. Ganske mye også 🙂 D-vitaminer altså. Jeg tar litt c også jeg, for det skal være bra også 🙂 Takk for praten i dag søs, vi må ha en sånn kaffe-date igjen snart 🙂 klemmerflat <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg